Trzecia część kultowej serii pod każdym pozorem ma być lepsza i ładniejsza. Jednak czy rzeczywiście tak będzie, dowiemy w październiku. Do tej pory wiadomo już naprawdę sporo o dziele BioWare-u. W tym wpisie postaram się to wszystko usystematyzować i podsumować. A jest co.
  • Historia w Dragon Age: Inkwizycja ma rozpocząć się jakiś czas po wydarzeniach z drugiej części. Trwa walka między magami a Templariuszami. Jednak to nie jedyny problem szarganego kryzysami Thedas, dodatkowym strapieniem jest inwazja potworów, które w wyniki otwarcia przejście między światem a Pustką, wychodzą ze swych ciemnych kątów. Jedyna osobą, która ma dar zamykania szczelin między jednym światem a drugim jest nasz bohater. W związku z tym będzie miał dominującą rolę w drużynie, jaką przyjdzie mu zebrać. Wszystkie frakcje są skłócone, a wiec w obliczu niebezpieczeństwa muszą się zjednoczyć. Nasz protagonista będzie miał wiele do powiedzenia, a jego decyzje, którymi pokierujemy będzie miało kluczowe skutki pewnych zmian w świecie gry. Twórcy zapewniają, że świat ma być niezwykle dynamiczny, a efekt naszych decyzji będziemy mogli zaobserwować natychmiastowo. Główny wątek ma zapewnić podobno od 40 do 50 godzin zabawy, a gdyby doliczyć do tego zadania poboczne to nawet 100 godzin. Trzeba przyznać, że zapowiada się imponująco.
  • Świat w Inkwizycji ma tętnić życiem. Dla przykładu, jeżeli wybijemy dany rodzaj zwierzyny w danym terenie, ma być jej zauważalnie mniej. Podobno można będzie ustanawiać patrole na drogach według własnego widzie mi się. Trzeba przyznać, że bardzo ciekawe i unikalne pomysły. Ciekaw jestem jak sprawdzą się w growej praktyce.
  • Świat gry ma być większy niż w poprzednich częściach. Zwiedzimy większy wycinek Thedas: FereldenOrlais i Dalia, jednak nie tak duży jak pierwotnie planowano. Po tak ogromnych obszarach pomogą poruszać się nam wierzchowce. I nie będą to tylko konie, lecz też m. in. jaszczurki lub jednorożce.
  • Jedna z kwestii, dzięki której będzie można umocnić swoje pozycje w regionie są warownie, które można uprzednio odbić od wroga. Potem taką warownią będziemy mogli zarządzać w taki sposób jak nam się podoba. Warownie takie mają mieć kilka typów. I tak na przykład mogą służyć jako punkty handlowe lub punkty obronne. Prócz tego możemy trafić na ruiny, które będziemy mogli odnowić, w ten sposób także wzmacniając swoją pozycję.
  • Nowością w walce ma być widok trzecioosobowy, który pozwoli oglądać walkę z innej perspektywy. W Inkwyzycji BioWare postawił również na walki bardzo taktyczne, tak jak to było do tej pory. Co ciekawe, otoczenie będzie można równie wykorzystać do celów taktycznych. Wprowadzony zostanie nowy wskaźnik – Focus, który będzie można wykorzystać do generowanie mocniejszych umiejętności tudzież czarów.
  • Za technologię graficzną będzie odpowiadać Frostbite 3, który pozwoli na generowanie destrukcyjnego otoczenia i realistycznej fizyki.
  • W trzeciej części Dragon Age do dyspozycji dostaniemy nowa rasę – qunari. Do wyboru będą trzy klasy, a każda profesja dostanie po trzy specjalizacje. Dodatkowo, każda klasa ma mieć kilka drzewek umiejętności, tak aby stworzyć bardziej urozmaicony styl gry. Ciekawostka, w grze ma być ponad 200 umiejętności i czarów. Imponująca liczba.