Na trzeciego „Wieśka” czeka chyba każdy miłośnik cRPG-ów i jak każdy szuka w Internetach, co nowego wiadomo o Wiedźminie III: Dziki Gon. Jak każda gra na komputer w procesie produkcji ma swoje wycieki, tak i o nowymi Wiedźminie możemy się już dowiedzieć całkiem wiele. Chciałbym w tym wpisie podsumować mniej więcej to, co już wiadomo.

  • Najważniejszą chyba informacją, która dotarła do społeczności jest informacja o przesunięciu daty premiery na luty 2015 rok. Studio CD Projekt Red przekonuje, że decyzja o przesunięciu premiery jest związana z dopracowaniem gry. Nie byłem z tego bardzo zadowolony, ale jeżeli Dziki Gon ma być dopieszczony do maximum, a autorzy gry mają na to czas od wydawcy, to chyba jest dobrze. Jak się okazało pomyśleli tak samo fani, więc bądźmy dobrej myśli.
  • Jedna z ciekawszych informacji, która non stop truła graczy był dokładny rozmiar mapy. Jak głosiły plotki świat gry miał być większy od tego znanego ze Skyrima o 35 razy. Jednak jak twierdzą twórcy, świat gry będzie większy od tego znanego z „dwójki” WIedźmina. a więc o świecie większym od tego niż ze Skyria możemy jak na razie tylko pomarzyć. W każdym bądź razie jest się na pewno z czego cieszyć, bo to i tak dobrze wróży, jednak obawiam się czy to nie są tylko przechwałki pracowników CDP Red.
  • Kolejnym komunikatem, który może być ciekawy dla wielu graczy jest ilość dostępnych zakończeń. Twórcy mówią o 36 możliwych zakończeniach. Oznacza to, że na koniec naszej gry stan świata będzie mógł wyglądać na 36 różnych sposobów. Natomiast samo zakończenie będzie oferować 3 epilogi. Może być to dobry powód do tego, aby zagrać ponownie.
  • Kluczowa sprawa jest z questami. Z zadaniami sytuacja wygląda tak, że maja być bardzo rozbudowane i nieliniowe, podobnie jak w Zabójcy Królów. lecz w „trójce” będzie ich o wiele więcej. Mają zostać wprowadzone tzw. storybooki, które mają dbać o to, aby gracz nie pogubił się w wątku i dokładnie wiedział w jakim momencie questa się znajduje. Autorzy gry starają się, aby zadań typu „idź, zabij, przynieś” było jak najmniej. Istnienie takich questów jest poniekąd nieuniknione, więc deweloperzy pragną jak najlepiej zatrzeć je, aby gracz ich nie dostrzegł mimo ich obecności.
  • Co ciekawe, Andrzej Sapkowski, autor sagi wiedźmińskiej, macza także swoje palce w trzeciej cześći gry, lecz nie jest to już tak aktywny udział jak w poprzednich częściach. Sapkowski użycza sowjej wiedzy na temat świata wiedźmińskiego, a w szczególności chodzi o nazwy własne i proejktowanie mapy świata gry. Wiedźmin 3: Dziki Gon mam mięć lekkie powiązania z najnowszą książką sagi „Sezon burz„. Jak się okazuje będzie to miało związek z istnieniem miejsc w Novigradzie nawiązującym do tych znanych z książki.
  • Przeobrażeń doczeka się system alchemii. Znacznie zostanie rozbudowana struktuta eliksirów, każdy eliksir ma mieć sowje własne poziomy. Ułatwi to walkę w późniejszym etapie gry z trudniejszymi przeciwnikami. Należy liczyć na to, że eliksiry będą grały bardzo ważną rolę podczas walki, tak jak to miało miejsce w pierwszym Wiedźminie.