Po prawie rocznej przerwie w pisaniu na blogu powracam, aby poinformować o platformówce, która powstaje w Gdańsku, a dokładnie w murach siedziby studia Light Echo. Ten niewielki czteroosobowy zespół zna się na rzeczy, bowiem ma już na swoim koncie wyprodukowanie platformówki 2D o tytule Final Dusk. Teraz ich kolejnym dzieckiem ma być Coma. Prace idą pełną parą o czym może świadczyć klimatyczny trailer gry. Zachęcam do obejrzenia poniżej. Choć projekt jest we wstępnej fazie prac to już teraz warto wiedzieć, iż twórcy zamierzają zbierać fundusze na jego realizację na platformie crowdfundingowej Indiegogo, w trakcie której zaprezentują grywalny prototyp.

Nowa platformówka Coma

Coma przeniesie nas do cyberpunkowego świata roku 2076, który odbudowuje się z gruzów po wojnie. Powstaje nowa formacja łącząca i zrzeszająca państwa – UTG (United Terran Government). Dzięki rozwojowi robotyki i mechatroniki społeczeństwo osiągnęło wyższy poziom egzystencji. W wyniku tego światem zaczęły rządzić megakorporacje, które konkurują między sobą o technologię, a w szczególności chodzi o implanty, dzięki którym ludzie mogą łączyć się z globalną siecią informacyjną (skojarzenia z Deus Exem jak najbardziej na miejscu). To właśnie megakorporacje jako operatorzy mogą dostarczać, instalować i aktualizować implanty, lecz nie za darmo. Ceną jest dożywotni abonament. Główną bronią do walki z konkurencją staje się szpiegostwo.

cyberpunkowa gra platformowa

Gracz wcieli się w członka elitarnej grupy do zadań specjalnych. Autorzy gry tak mówią o swoim projekcie: „w trakcie tej wyjątkowej przygody będziecie mieli okazję eksplorować industrialne obszary misji jako jeden z kilku grywalnych najemników, odnajdywać i otwierać ukryte i często opcjonalne ścieżki, walczyć z przeciwnikami używając unikatowych dla każdej postaci umiejętności, eksperymentować z modyfikacją parametrów za pomocą szerokiej palety ulepszeń oraz poznać najmroczniejsze sekrety rządzących światem korporacji”.

Coma Gdańsk Light Echo

Na unikalność Comy między innymi ma wpływać:

- szybka i dynamiczna walka wręcz jak i na dystans
ulepszenia i implanty wpływajace na styl gry
ręcznie rysowane postaci z unikatowymi animacjami

Premiera planawana jest na rok 2018. Come będzie można zobaczyć na komputerach osobistych. Twórcy mają jednak nadzieję, że również na konsolach Playstation 4 i Xbox One.